+45 60 54 62 25    |    LEVERING PÅ 2-4 HVERDAGER   |    [email protected]

FAQ

Q: Når sender dere ordrene?

Alle hverdager sendes ordrene kl. 16.30. Helg og helligdage sendes det ikke ordre.

Q: Har dere en fysisk butikk?

Nei, det har vi ikke. Se evt. punktet om avhenting av ordre.

Q: Kan jeg avhente min ordre?

Ja, det kan du godt. Du gjennomfører bare et alminnelig kjøp, hvor du velger "avhentning" som leveringsmetode. Så snart at din ordre er pakket og klar til avhentning vil du motta en e-post med mer informasjon om adresse og tid. 

Husk at sjekke din spam-innboks hvis du ikke har mottatt e-post fra oss innen 1 arbeidsdag.

Q: Hvordan returnerer/bytter jeg en vare?

Hvis du allerede har kontaktet oss, skal du sende den til 

MacKabler.dk 
Flæsketorvet 68 
1711 København V.
Du skal sende varen i retur, så billig som mulig, med det samme fraktfirmaet som du mottok varen med. Du skal også sende ditt navn og din adresse, så vi har muligheten til å finne deg i våre systemer. Ellers kontakt oss for mer informasjon.
Årsaken til at varen returneres skal også komme tydelig frem.

Q: Produktet er defekt, hva gjør jeg?

Du skriver en e-post til vår support på [email protected] hvor du forteller hva problemet er, samt medsende din ordre-id og evt. et bilde (max 1mb) som viser problemet.

Q: Jeg har aldri brugkt PayPal før, er det sikkert?

Ja, PayPal er sikkert å bruke. Alle dine opplysninger blir behandlet med stor forsiktighet. Med PayPal har man også muligheten til å trekke sine penger tilbake, hvis du for eksempel aldri mottar din kjøpte vare. Dette fungerer som en gratis forsikring på dine kjøp.

Q: Hvordan kan man betale?

Med våre normale betalingssystem aksepterer vi alle kredittkort både norske og utenlandske. Du kan også betale med PayPal eller Bank overførsel. Som et helt nytt tilbud fra oss, aksepterer vi også bitcoins. Du kan dermed betale lett og raskt med dem via betalingssystemet bitpay, i handlekurven.

Q: Jeg har handlet hos dere, men har ikke mottatt noen e-post?

Vårt system sender automatisk ut en e-post til alle som har handlet hos oss. En e-post blir også sendt ut når din ordrestatus endres, f.eks. i forbindelse med avsending. Hvis du ikke har mottatt noen e-post, bes du om å sjekke din spam-innboks, for å forsikre deg om at den ikke har havnet der. Hvis den ikke ligger i din spam-innboks, bes du om å kontakte oss, så ser vi på problemet.

Q: Hvor mye koster frakt?

Varer blir sendt som brev, gjennom Posten Norge, slik at vi kan sikre deg den beste leveringstiden til de billigste prisene. De fleste ordrene får du som brev, og kan dermed motta disse når du selv ikke er hjemme. De fleste postkasser er derimot for små til å motta en Magsafe eller et Mobilbatteri, så disse varene må fortsatt hentes på posthuset eller mottas i person.

Q: Hva er dropshipping?

Dropshipping betyr at vi ikke har varen i vårt eget lager, men at vi bestiller den kjøpte varen direkte fra leverandøren. Leveringstiden er fortsatt den samme.

Q: Hvor kan jeg se lagerstatus på produktet?

Inne på siden til hvert enkelt produkt kan du se hvor lang leveringstiden er for det spesifikke produktet. Her kan du også se en farget boks i enten rød eller grønn, avhengig om lageret er tomt eller ikke for dette produktet.

Q: Hvilke betalingsmuligheter er det for Offentlige virksomheter/institusjoner?

Vi tar i mot firma-dankort og EAN nummer, som kan velges under betalingsmetode. Ellers skriv til [email protected] hvis du har spørsmål.

Q: Jeg har kjøpt flere varer, men har ikke mottatt dem alle. Har det skjedd en feil?

Det kan enten skyldes at en eller flere av dine produkter er på restlager, eller at produktet er sendt fra en annen leverandør. Dine produkter vil bli sendt så snart de er på lager. Ved dropshipping vil dine varer komme ca. samme dag, bare i to omganger.

Q: Jeg angrer på mitt kjøp, hva gjør jeg?

Hvis dine bestilte varer allerede er sendt, ber vi deg sende dem i retur ved mottagelse. Vår adresse kan du finne i våre leveringsbetingelser. Det er viktig at din ordre-id, samt en beskrivelse av feilen blir sendt med produktet. Med mindre du har 14 dagers angrerett - dette gjelder hvis emballasjen på det kjøpte produktet er uåpnet.

Q: Der er en feil på et eller flere produkter?

Send en e-post til [email protected] med din ordre-id f.eks. (NTWHKAUQC). Her skal du også beskrive feiler så godt som mulig, gjerne hvilken enhet du har testet produktet med og på hvilke ulike måter du har testet det. Hvis feilen er synlig, tar vi gjerne i mot bildedokumentasjon.

Q: Har dere Studentrabatt?

Ja, mackabler.no har studentrabatt, hvis du ønsker å bruke det, skal du sende oss en e-post med et bilde av ditt kort til [email protected] - så sender vi deg en rabattkode på 10%. Det er mange av våre produkter som studenter bruker, og vi ønsker derfor å gjøre det lettere for dere. 
Vi gir ikke studentrabatt på Magsafe og airport, men alt annet.

Q: Jeg får en feilmelding på min enhet når jeg bruker deres ladekabel.

Hvis du får beskjeden "Tilbehøret er muligvis ikke understøttet" eller "Denne kabelen eller tilbehøret er ikke godkjent og virker muligvis ikke med denne iPhone enheten" skyldes det at det sitter skitt eller støv i ladeinngangen på din enhet. Det kan du lese mer om i - følg vår guide her.

Q: Gjenbruksemballasje?

Mackabler sender ofte ut produkter i gjenbruksemballasje. Dette er fordi vi mener det er dumt å kaste ut konvolutter som er fullt brukbare. Tidligere kunne man selv velge å få tilsendt gjenbruksemballasje som et tilleggsvalg i handlekurven. I dag er det ikke mulig å velge vekk gjenbruksemballasje i vår butikk. Vi får selv inn fullt funksjonelle, brukte, konvolutter. Derfor har vi valgt at disse ikke skal gå tapt. Våre konvolutter er selvfølgelig også av den beste typen kvalitet, men også av god moral, da papirprodusenten får et krav om å plante like mange trær som de hogger ned for å lage våre konvolutter. 

Q: Hva hvis jeg gjerne vil ha en Engelsk eller Amerikansk adapter med?

Hvis du gjerne vil ha en engelsk eller amerikansk A/C adapter med til din Magsafe/iPad lader, så skriv det i det siste tekstfeltet i handlekurven, så sender vi det med, helt gratis. Vi har en rekke engelske og amerikanske adaptere til overs, da vi kjøper ladere fra de markedene. Vi har alltid amerikanske adaptere på lager, mens engelske har vi kun fra tid til annen.